Otázky a odpovědi

Už znáte vše ?

Příkazy do chatu

 

/zlato x  ---darování zlata do cechu, místo x hodnota (číslo)

/zlato *   ---darování všeho zlata do cechu

/houby x   ---darování hub do cechu, místo x hodnota (číslo)

/houby *    ---darování všech hub do cechu

/sysblink off(on)   ---vypde(zapne) blikání tlačítka Cech když je něco nového v cechu

/delfights   ---vymaže všechny souboje co jsou v poště

/gid   ---ukáže ID cechu, jako kolikátý byl cech založen na serveru

/pid   ---ukáže ID hráče, jako kolikátý byl hráč na srveru

/w nick   ---šeptání v cechu, když chcete aby zprávu viděl jen on ( místo "nick" napíšete jeho jméno)

/level   ---zjištění průměrný úrovně cechu

___________________________________________________________________________________________________________________

 

Sběratelské album

-Album lze zakoupit v čaroobchodě za 25 zlatých

-v čaroobchodě se může objevit hned první den hraní nebo až na úrovni či později, musíte mít štěstí a trpělivost

-musí se aplikovat jako výzbroj, lektvar aj.,->přetáhnout na sebe

-v albu je 1700 samolepek, které se sbírají:

        a) zabitím nestvůry v hospodě, podzemí,...

        b)koupením, získáním věci z úkolu nebo podzemí

        c)poražením soupeře v aréně dostanete nálepky všech věcí, které měl právě na sobě

-čím více samolepek->tím více je album zaplněné-> a tím více přidává hráči zkušenosti za úkoly (např. 850 samolepek z 1700 dává +50% bonus na získané zkušenosti)

-do 50-60% doporučují vyzývat jakékoliv hráče ( u kterých jste si jistý že je porazíte ), každý má na sobě určitě nějakou věc, která vám chybí (pak už se musí hledat)

___________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Speciální / červené úkoly v hospodě

 

Červený úkol v hospodě značí, že bojujete proti silnější nestvůře než obvykle. Za poražení se dostává více zkušeností a zlata.

 

___________________________________________________________________________________________________________________

 

Lektvary

 

Lektvray ma 3 dny jsou na sílu, obratnost, inteligenci, výdrž a štěstí. Najdete je v čaroobchodě, nejdříve na 10%, později na 15% a nejvíce na 25%.

Lektvar na 7 dní přidává +25% k životům. Lze koupit v čaroobchodě za 15hub a zlaťáky. Je 5% šance, že se v čaroobchodě ukáže jen za zlaťáky.

Lektvary se dají prodlužovat, když jeden den máte v čaroobchodě např. dva lektvary +25% na sílu, hoďte oba na sebe a on vám vydrží na 6 dní. Pokud tedy máte na sobě a v batohu např. +10% k síle, můžete ten z batohu aplikovat na sebe a prodloužit tak trvání lektvaru co máte již na sobě.

Nejde prodlužovat např. +15% štěstí s +25% štěstí.

V jednom momentu lze mít na sobě maximálně 3 lektvary, zrušení lektvaru provedete dojitým kliknutím na lektvar.

___________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Speciální víkendy

 

Zlatý víkend- z hospody a hlídky dostanete 5x více zlata než obvykle

 

Zkušenostní víkend- 2x více zkušeností z hospody

 

Houbový víkend- je větší šance, že vám v hospodě z úkolů padne houbička

 

Epický víkend- větší šance, že v obchodě nebo v hospodě v úkolech naleznete epickou (modrou) věc. V obchodě jsou epické věci od 50 úrovně

___________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Kouzelné zrcadlo

 

Po složení všech 13-ti střepů umožňuje vyzývat hráče v aréně nebo zkoušet podzemí i když vám běží hlídka nebo hospoda. Střepy naleznete v úkolech v hospodě jako odměna co se vám uloží do batohu (inventáře), z batohu musíte střep přetáhnout na sebe. Pokud ho necháte v batohu, tak vám další střep nepadne dokud se předešlého střepu z batohu nezbavíte. Střepy padají od úrovně 50.


 

 

Jak vést postavu ?

vyvážení postav

Na této stránce se budu průběžně věnovat optimálnímu nastavení herní postavy.
Mějte prosím trpělivost, stránku budu průběžně doplňovat.
 
1. Začneme investováním zlata do postavy.
Každá postava by měla mít rozdělené zlaťáky do schopností dle tohoto přehledu:
Mág =>   100%(inteligence)   80%(výdrž)   40%(štěstí)   10%(obratnost a síla)
Válečník =>   100%(síla)   80%(výdrž)   40%(štěstí)   10%(obratnost a inteligence)
Průzkumník =>  100%(obratnost)   80%(výdrž)   40%(štěstí)   10%(síla a inteligence)


Pro lepší počítání můžeme použít rovnici: 
(u mága)   
inteligence/100×80(nebo 40, 
nebo 10)
(u válečníka)   síla/100×80(nebo 40, nebo 10)
(u průzkumník)   obratnost/100×80(nebo 40, nebo 10)
 
*pro co největší zjednodušení je zde přehledová tabulka, kolikrát musíte kliknout na + aby jste dosáhli potřebné hodnoty
*takto je potřeba rozdělit každých 24 kliků pluska
   Mág  Válečník  Průzkumník
 Síla  1x  10x  1x
 Obratnost  1x  1x  10x
 Inteligence  10x  1x  1x
 Výdrž  8x  8x  8x
 Štěstí  4x  4x  4x
Tip: chcete si zkontrolovat jak na tom jste?
Není to žádný problém. Vezměte si celkovou hodnotu vaší hlavní schopnosti (ta co je 100%) a vynásobte ji: u 10% 0,1, u 40% 0,4 a u 80% 0,8. Výsledná hodnota vám ukáže jak na tom jste. Pokud máte výsledné číslo nižší než je u postavy, je hodnota příliš vysoká a už na ni neklikejte. Pokud máte výsledné číslo vyšší než je u postavy, tak je hodnota nedostatečná a měli by jste hodnotu navýšit až do čísla které vám vyšlo.
 
 
2. Vybavení postavy (předměty)
Vaše postava by měla mít všechno vybavení (zbraň, rukavice, opasek, prsten...) s bonusem na vaši hlavní schopnost (Mág - INT, Válečník - SIL, Průzkumník - OBR). Epický předmět má samozřejmě přednost (osobně ale prodávám každý epický předmět co přidává pouze štěstí).

3.Lektvary
viz. lektvary
 
4.Zvíře
Kupujeme 50% zvíře (Drakogriffin, Griffinodrak) pokud na něj nemáme kupujeme 30% zvíře.
Ostatní zvířata (20%, 10%) v žádném případě nekupovat!!!
 

5.Výpočty

Brnění u postav má za úkol redukovat obdržené zranění dle tvého procenta.
mág: max o 10%
průzkumník: max o 25%
válečník: max o 50%


Počítá se to podle vzorce (hodnota brnění : úroveň protivníka)* 

*výsledek nemůže přesáhnout maximální hodnotu pro danou třídu viz.tabulka výše

Proti mágům se brnění nepočítá a nemá na redukci zranění žádný vliv.

 
 
 

Brzy přibude: výpočet zbroje, kritické zásahy, správné zvolení zbraní, taktika pro podzemí atd. :-)

 

Jak na lektvary ?

 

Průvodce lektvary které zásadně ovlivňují sílu vaší postavy

 
LEKTVAR SÍLY:
Primárně určený pro válečníky. (potřeba 100%)
 
     +10%:          +15%:           +25%:
Trank Stärke klein.pngTrank Stärke mittel.png Trank Stärke groß.png
 
 
LEKTVAR OBRATNOSTI:
Primárně určený pro průzkumníky. (potřeba 100%)
 
     +10%:          +15%:           +25%:
Trank Geschick klein.pngTrank Geschick mittel.png Trank Geschick groß.png
 
 
LEKTVAR INTELIGENCE:
Primárně určený pro mágy. (potřeba 100%)
 
     +10%:          +15%:           +25%:
Trank Intelligenz klein.pngTrank Intelligenz mittel.png Trank Intelligenz groß.png
 
 
LEKTVAR VÝDRŽE:
Sekundární pro všechny postavy. (potřeba 80%)
 
     +10%:          +15%:           +25%:
Trank Ausdauer klein.pngTrank Ausdauer mittel.png Trank Ausdauer groß.png
 
 
LEKTVAR ŠTĚSTÍ:
Sekundární pro všechny postavy. (potřeba 40%)
 
     +10%:          +15%:           +25%:
Trank Glück klein.pngTrank Glück mittel.png Trank Glück groß.png
 
 
LEKTVAR VĚČNÉHO ŽIVOTA:
Prémiový pro všechny postavy. (potřeba 100% / výhoda pro houbičkáře)
Stojí většinou 15  ale někdy se objeví za  když máte velké štěstí
 
       +25% ŽIVOTA NA 7 DNÍ
Trank des ewigen Lebens.png
 

  • Ideální je použití všech tří lektvarů najednou k maximalizaci účinku. 
  • Doba trvání účinku lektvaru jsou 3 dny.
  • Skládání lektvarů: větším lektvarem vždy nahrazujete menší. Pokud ale na sebe aplikujete více lektvarů stejné velikosti, tak se vám sčítá délka účinku. (tj. 1 lektvar 3 dny, 2 lektvary 6 dnů, 3 lektvary 9 dnů atd.)

 

Používání hub ?

Za co utrácet houby?
Jednoznačně za griffina (snižuje délku úkolů na polovinu, stojí 25 hub na 14 dní), úkolů není nikdy dost a kombinace raptora/tygra a pití piva v hospodě griffina v počtu úkolů neporazí (přepočteno na stejný počet hub).
Výhodnost investice hub do jednotlivých činností je následující: griffin > pití piva > darování houbiček cechu > nákup lektvaru života > investice do obchodování (nákup předmětů, výměna zboží) > hazard
Je třeba pamatovat, že porovnávat výhodnost 
pití pivanákup lektvaru života a darování houbiček cechu není úplně vhodné, protože o pořadí těchto činností rozhoduje více faktorů (pozice postavy i cechu v Síni slávy, Podzemí, četnost cechovních válek).

Jaké kupovat předměty v obchodech?
Ty, které jsou lepší než ty současné a nestojí žádné houby (nebo stojí velmi malé množství hub). Průměrný předmět vám při rychlém růstu postavy vydrží pouze 1 – 3 dny, takže nemá smysl do něj investovat množství hub.
Také se vyplatí kupovat lektvary, pokud jsou k mání.
Za houby se vyplatí kupovat až na opravdu vysokých úrovních.

Jak používat lektvary?
Pokud je to jen trochu možné, používejte lektvary po třech.
Pokud ho potřebujete do podzemí, vezměte bonus pro svůj hlavní atribut, pro hlavní atribut soupeře a +25% života nebo bonus k výdrži.
Pokud jej používáze kvůli bojům, pak bonus pro hlavní atribut, bonus pro štěstí nebo výdrž a +25% života.

Jak rozložit atributy?
To je poměrně těžká otázka, záleží na stylu hraní, typu postavy i postavení v Síni slávy.
Obecně je dobré mít nejvyšší svůj hlavní atribut, výdrž na 60 – 90 % hlavního atributu (tj. cena výdže bude okolo 80% hlavního atributu), štěstí tak, aby stálo 35 – 45 % ceny hlavního atributu (tj. kritický úder udržujte okolo 22 – 28 %, s předměty může být i výrazně vyšší) a zbylé dva atributy tak, aby stály 10 – 15 % ceny hlavního.

Je výhodnější griffin nebo raptor/tygr a pití piva?
Než provedu jednoznačné porovnání, uvedu pár faktů: griffin stojí 25 houbiček na 14 dní, raptor 1 houbičku a 10 zlatých na stejnou dobu, pití piva doplní 20 bodů touhy po dobrodružství za 1 houbičku.
Vyjdu-li ze známé skutečnosti, za předpokladu, že vlastníte griffina, trvá nejdelší úkol přesně 10 minut a vlastníte-li raptora, či tygra, trvá 14 minut, mohu konstatovat, že úkoly jsou o 40 % časově náročnější, když máte raptora nebo tygra než když vlastníte griffina. Aby byl raptor či tygr schopen dosáhnout stejných výsledků jako griffin, potřebuje tedy denně 140 bodů touhy, což znamená nákup dvou piv. Za týden tedy utratíte 1 houbičku za zvíře a 14 × 2 = 28 houbiček za piva, celkem tedy 29 houbiček.
Což znamená, že griffin je o 4 houbičky na 14 dní výhodnější než raptor/tygr a pití piva.
Důležitá poznámka: Pokud je griffin příliš velká jednorázová investice (a nechete za houbičky utrácet peníze), kupte si raptora/tygra a dle potřeby popíjejte pivo. Jestliže navíc plánujete, že nebude moci tři a více dní (během 14 denního pronájmu zvířete) odehrávat, griffina si rozhodně nekupujte, neboť byste – co se týče houbiček – prodělali (griffin je výhodnější jen při denním odehrávání, viz výše).

Vyplatí se v Podzemí zabíjet monstra s vyšší úrovní než mám já?
Protože šance na nalezení epického předmětu je relativně malá (25 %), není na škodu zabíjet monstra s vyšší úrovní. A to navzdory faktu, že případný předmět, který je možno získat, bude mít level rovný menšímu z levelů postavy nebo nepřítele (PŘÍKLAD: Mám úroveň 33, jdu do podzemí, kde na mě čeká nestvůra s úrovní 38. Pokud mi padne předmět, bude mít úroveň 33.) Podzemí totiž skýtá zdroj dodatečných zkušeností a s vyšší úrovní postavy i zlata a tyto se vždycky hodí k rychlejšímu rozvoji.
Příslovečnou výjimkou je desáté patro každých jednotlivých kobek, kde musíte porazit epické monstrum a po jeho porážce vždy získáte epický předmět. Tady se vyplatí nějakou dobu posečkat, aby se vaše úroveň alespoň trochu blížila úrovni epického monstra (a epický předmět byl tedy lepší). Na druhou stranu nemá smysl otálet příliš (viz výše).

Rozdíl různých postav ?

Bonusy určitých ras, tříd

Jak už asi víte, tak ve hře Shakes and Fidget je celkem důležité, zvolit si správnou rasu (za alianci: člověk, elf, trpaslík, gnóm; za hordu: ork, temný elf, skřet, démon) a třídu (kouzelník, válečník, průzkumník). Rasa není moc důležitá... spíše je důležitá do začátku, protože každá má nějaké výhody, ale i nevýhody, rasu jde kdykoliv zněnit ve volbách. Ohledně třídy, tak to je velice důležité! Tu už nelze během hry měnit! Nejvíce lidí hraje za kouzelníka, ten má výhodu proti průzkumníkům, protože se jeho střelám nejde vyhnout, je dobrý do podzemí, ale ne nejlepší. Poté hraje hodně lidí za průzkumníka, který má výhodu proti válečníkovi, protože se hodně vyhýbá, celkově je nejlepší třída na podzemí, protože jsou v něm čalko válečníci nebo průzkumníci - může mít vyhýbací štěstí... Nakonec je tu válečník... za něho je jednoduší hrát, má výhodu proti kouzelníkům - velké množství životů, ale je nejhorší do podzemí, protože v něm není moc kouzelníků. Kdybych vám měl poradit, vemte si kouzelníka... je to takový střed a dobře se za něj hraje. V následujících tabulkách se dozvíte, jaké mají rasy a třídy bonusy:

 

Bonusy tříd:      

Třída →

Artributy ↓

Kouzelník:

Mage

Válečník:

Warrior

Průzkumník:

Scout

Síla: 0 +7 +1
Obratnost: 0 +3 +7
Inteligence: +8 0 +1
Výdrž: +2 +5 +4
Štěstí: +5 0 +2

INFO k bonusům ras: součet artributů se vždy rovná 0, takže žádná rasa není zvýhodněná (např. elf: (-1) + 2 + 0 + (-1) + 0 = 0).

Bonusy ras za alianci:        

Rasa →

Artributy ↓

Člověk: Elf: Trpaslík: Gnóm:
Síla: 0 -1 0 -2
Obratnost: 0 +2 -2 +3
Inteligence: 0 0 -1 -1
Výdrž: 0 -1 +2 -1
Štěstí: 0 0 +1 +1

 

Bonusy ras za hordu:        

Rasa →

Artributy ↓

Ork: Temný elf: Skřet: Démon:
Síla: +1 -2 -2 +3
Obratnost: 0 +2 +2 -1
Inteligence: -1 +1 0 0
Výdrž: 0 -1 -1 +1
Štěstí: 0 0 +1 -3

 


 

 

Záznamy: 1 - 5 ze 5